pozytywnezmiany

lifestyle, magic, Law of Attraction, happiness

Szczęście wymaga pracy

Dodaj komentarz

Sama nie wierzę że ja, hedonistka piszę takie słowa. Do niedawna cieszyło mnie wszystko co łatwe, szybkie i przyjemne. Cieszyło ale na bardzo krótko. Dopiero teraz zrozumiałam, pod wpływem nauki Kabbalah że aby cieszyć się trwałym szczęściem potrzebny jest wysiłek, praca nad sobą, budowanie udanych związków z ludźmi. To daje szczęście. Trwałe.

Przez kilka lat życia powierzchownego, w którym jeśli coś chciałam, to musiałam to mieć-jak małe dziecko zupełnie-nie osiągnęłam szczęścia a jedynie się oszukiwałam. Znajdowałam „zabawkę” którą chciałam mieć, po czym zdobywałam ją, cieszyłam się zaledwie minuty lub godziny i znów wyruszałam na polowanie. Chciałam coś nieustannie lepszego, droższego, modniejszego, bardziej przystojnego. Ale to nie jest szczęście.

Szybko przyszło, szybko poszło i przygoda znów się rozpoczynała. Ile razy takie coś miało miejsce ? Dziesiątki ? Setki ? Tysiące ? Miliony ?

Nowa książka. nowa nadzieja na znalezienie tajemnicy szczęścia-wystarczyło stanąć przy kasie. Gdy zamykałam za sobą ostatnią stronę nadzieja pryskała jak bańka mydlana. Nawet jeśli ta książka oferowała praktyczne wskazówki jak coś zmienić, nigdy tego nie realizowałam. Przecież miało być szybko i bez wysiłku. Jaka praca nad sobą ???

Teraz wiem że wartościowe rzeczy wymagają wysiłku. Jeśli coś ma cieszyć na trwałe to musi być zapracowane.

Dlaczego bardzo bogaci ludzie rzadko są naprawdę szczęśliwi ? Bo mogą mieć od razu to wszystko, na co my, mniej zamożni musimy oszczędzać, pracować i starać się. Oni są „kochani” bez wysiłku, mają „przyjaciół” bez wysiłku, mogą kupić lub pojechać w dowolne miejsce od razu. I ta świadomość że nie potrzeba żadnego wysiłku, ta niemożność sprawdzenia kto kocha ich a kto kasę, kto przyjaźni się z nimi a nie korzysta z ich możliwości -to chyba zasmuca, odbiera całą radość życia.

Nic co za darmo nie cieszy naprawdę, zaczyna być bezwartościowe w naszych oczach. Szczęście kosztuje.

IMG_20150101_095421[1]

Skomentuj

