pozytywnezmiany

lifestyle, magic, Law of Attraction, happiness

Nieoczekiwana cena sukcesu

2 komentarze

Kiedyś gdy byłam grubą i nieładną dziewczynką myślałam naiwnie że jak uda mi się schudnąć i zrobić coś z wyglądem to ziemia się rozstąpi jak Morze Czerwone i będę stała w blasku chwały, wszyscy będą się ze mną cieszyć i życzyć sukcesu coraz większego. Oczekiwałam że cały świat będzie życzliwy i będziemy żyć długo i szczęśliwie….

Myliłam się. Nie chodzi już o ten przykład dotyczący wyglądu ale o sukces generalnie.

Niestety tak to nie wygląda. Dążąc do jakiegokolwiek sukcesu, wybijając się ponad przeciętność, odstając od reszty, wychodząc poza zakres „systemu” narażasz się na krytykę, wrogość, zawiść a nawet nienawiść. Połowa z Was czytając to może ze zdziwieniem pukać się w czoło : „Jak można było tego nie przewidzieć ?!”

Ano można było. I jestem tego żywym dowodem. Kiedyś nie podejrzewałam że wzrost popularności w jednej grupie spowodować MOŻE (nadal jestem optymistką i sądzę że może ale wcale nie musi) falę krytyki u przeciwników grupy pierwszej.  Wystarczy wychylić się nieco z kręgu swoich starych znajomych i zbliżyć do człowieka, którego Twoja grupa nie lubi…Zobaczysz co się stanie, bardzo możliwe że staniesz się wrogiem dla swoich przyjaciół bo ośmieliłeś się zaburzyć równowagę grupy.

Podobnie jest w życiu, ludzie przeciętnie nie zajmują się wyznaczaniem sobie celów ani ich realizacją, żyją od pierwszego do pierwszego i jakoś żyją z dnia na dzień, gdy więc Ty chcesz zrobić coś ponad, wyjść przed szereg to aż prosisz się o „klapsa”. Lepiej jest mieć taką świadomość niż żyć jak we mgle i doznać wstrząsu. Mało jest ludzi z tak wysoką samooceną by cudzy sukces przyjmowali z radością i uznaniem. Trzeba być tego świadomym.

Jeśli zatem odnosisz w jakiejś dziedzinie sukces i słyszysz jakiś pochwalny komentarz lub słowa uznania-doceń to podwójnie. Ktoś Cię docenił a to rzadkie zjawisko i jeszcze powiedział to głośno, a przecież nie musiał.

2 thoughts on “Nieoczekiwana cena sukcesu

  1. Też kiedyś myślałam, że jak schudnę to bedzie lepiej, wszystko się zmieni i zacznę, żyć a tu dupa blada.
    http://naganegatywnie.wordpress.com/

Skomentuj

