pozytywnezmiany

lifestyle, magic, Law of Attraction, happiness

Niektórym nie da się pomóc

Dodaj komentarz

Wiem, brzmi to bardzo negatywnie i niestety tak jest z rzeczywistości. To smutna prawda, ale wobec wielu osób wielka prawda. Zanim ktoś mi w komentarzach powie :”Lekarzu lecz samego siebie” to chcę powiedzieć że czasem człowiek widzi zmagania bliskiej osoby lub nieco dalszej i z całego serca chciałby pomóc bo to samo przeszedł i chociaż życia za kogoś nie przeżyję ale mogę dać pewną wskazówkę, bo po co wynajdować koło na nowo ….To jednak stwierdzam że tak się nie da ! Nie zawsze ale w wielu przypadkach.
Im bardziej ta osoba potrzebuje pomocy, im bardziej ta pomoc by odmieniła jej życie tym bardziej brnie w zaparte i nawet nie widzi swojego problemu.
A ileż ja nocy nie przespałam zastanawiając się jak zagadać o problemie z kimś, kogo błędy będą miały czasem nieodwracalne skutki …Całe scenariusze, które tworzyłam w głowie okazywały się być odrzucane przez tą osobę. Może dlatego że dla tej osoby nie byłam Panią Idealną w każdym calu ?
Ależ czy po to by ratować człowieka musimy być idealni ? Jeden doskonale radzi sobie w związkach a inny w finansach. Czy skoro mój wujek rozwiedziony milioner doradzi mi że mam nie brać tego kredytu, to mam go nie słuchać bo się rozwiódł czyli że nie jest nieomylny ??? Przecież to absurd !
Czy jeśli moja koleżanka, niekoniecznie zamożna ale szczęśliwa żona od 15 lat, doradzi mi coś w kwestii związku to mam jej nie słuchać bo nie ma kasy ???
A ludzie tak myślą ! Nie masz faceta to się na niczym nie znasz i Cię słuchać nie będę, nie masz kasy to Twoje podpowiedzi są do bani…
I jak tu pomóc koleżance która wyraźnie faworyzuje jedno z dzieci a drugie nieustannie strofuje, powodując NIEODWRACALNE straty w relacjach ? Niby nie moja sprawa, ale patrzeć na cierpienie dziecka i nie zareagować ? Ja tak nie potrafię, gdy widzę krzywdę ludzką i mogę coś zrobić to działam !
Jednak tu docieramy do muru, pewnym ludziom nie da się pomóc. Rzucisz tonącemu koło ratunkowe a on nie złapie po trzyma swoje stare klamoty i za nic nie puści.
Ludzie czasem wolą śmierć niż zmianę. Trzeba im pozwolić „umrzeć”. Gdy opadną na dno, zderzą się z najczarniejszym scenariuszem, może otrzeźwieją…Wierzę że tak. Tylko po co cierpieć tak bardzo…?

Skomentuj

