pozytywnezmiany

lifestyle, magic, Law of Attraction, happiness

Pułapka wyższości

Dodaj komentarz

To zdecydowanie najtrudniejsza pokusa, dla każdego. Ale mówiąc o sobie, dopiero parę dni temu dowiedziałam się, czytajac o Nowej Duchowości, że to jedynie taka Iluzja. Iluzja która nam ludziom przyświeca za mocno.
Przypominam sobie te wszystkie chwile w życiu gdzie chciałam był ładniejsza od kogoś, zgrabniejsza, mądrzejsza.
Zawsze wyżej niż ktoś.
Zawsze najlepiej wypadać w porownaniach. A że każdy kij ma dwa końce, to skoro ja chciałam być ładniejsza od innych dziewczyn i przez to czuć się lepsza, to były też pozostałe, ładniejsze ode mnie i okazujace swoją wyższość. Bolało. Oj bolało.
Teraz badając założenia Nowej Duchowości widzę że ta pokusa prowadzi do jarmarku próżności i wzajemnej rywalizacji.
Do czego to prowadzi w dalszych nastepstwach? Sprowadzamy człowieka do poziomu bydła na targu i wrogość narasta.
Czy zatem nie mamy starać się lepsi?  Czy nie mamy się rozwijać?  Dążyć do progresu?
Jasne że tak. Ale jedyną osobą od której mamy być wyżsi i lepsi jesteśmy MY SAMI Z PRZESZŁOŚCI.
Porównuj się sama ze sobą! Czy jestem zgrabniejsza od siebie z wczoraj, bardziej życzliwa, bardziej cierpliwa? 
Pora wyrwać się z tego kręgu, gdzie inna dziewczyna tak samo ubrana na imprezie to szmata lub suka….Uwierzcie mi, bardzo często to słyszałam. Wychodzę z tego kręgu. Chcę być lepsza od siebie z wczoraj a nie lepsza od innej osoby. Zawsze będzie ktoś pod nami i nad nami. Można albo wpaść w pychę albo czuć się gorszym i wpaść w kompleksy.
Po co? 

image

Skomentuj

