pozytywnezmiany

lifestyle, magic, Law of Attraction, happiness

Jak się medytuje ?

Dodaj komentarz

Takie pytanie dostałam od ukochanej czytelniczki bloga, Kamili. I to było pytanie przyciągnięte bo miałam zamiar poruszyć ten temat w niedalekiej przyszłości, a tu przyszłość się upomniała o swoje szybciej niż przypuszczałam.

Jeszcze z dwa tygodnie temu jak widziałam w jakiejś książce poradę pt. „Zacznij medytować” to mnie szlag jasny trafiał ! Miałam ochotę rzucić taką książką w najbliższą ścianę. Jak można do licha ciężkiego medytować ?! Przecież to jest niemożliwe. Prędzej będę lewitować po pokoju…

W większości książek uczą że trzeba oczyścić umysł z myśli, utrzymywać pustkę, stan zero i tego typu sprawy. Tylko że im bardziej walczysz z myślami, tym jest ich więcej. I takie Ci się sprawy zaczynają przypominać jak niewidziana przez 15 lat kuzynka z Gorzowa, zagubiona skarpetka z ulubionej pary. Każdy kto kiedykolwiek próbował, wie co mam na myśli.

Dlatego cały ten pomysł o pustce w głowie to piramidalna bzdura ! Tu nie chodzi o to by oczyścić umysł ale by się skoncentrować na jednej rzeczy. Skupić się totalnie.

Obierasz sobie punkt np liść, lub drzewo lub dowolny obiekt i Twoje myśli skupiają się na tej jednej rzeczy. To jest wykonalne ! Trudne ale wykonalne.

Neale Donald Walsch w swojej książce „Jedyna ważna rzecz” podaje 3 główne sposoby medytowania. Medytacja siedząca gdzie skupiamy się na Obecności, skupiamy się na oddechu, jak to autor powiedział:  „Medytacje to uprawianie miłości z Wszechświatem”. Można sobie wyobrazić migocący niebieski płomyk i zamykamy oczka. Już czuję błogość jak to piszę.

Możemy praktykować medytację Spacerową, to wersja dla tych którzy usiedzieć nie potrafią. Generalnie sprawa jest prosta, wychodzimy na spacerek i koncentrujemy się na rzeczach które wpadną nam w oko. Źdźbło trawy, drzewo, kamień itd. Doświadczamy Kompletności danego obiektu. A potem wybieramy kolejny. Zalecany czas trwania to pół godziny, jak dla mnie lepiej zacząć od czegoś mniejszego. Dla Świeżaka 30 minut może być zaporową ilością czasu.

I tu pojawia się rozwiązanie dla zabieganych: Medytacja w Zatrzymaniu. 6 razy dziennie po 10 sekund ! Da się ? Jasne że tak ! Zmywasz sobie garnki i nagle zatrzymujesz uwagę na kropelce wody na całe 10 sekund ! A potem zmywasz sobie nadal i wykonujesz codziennie czynności a w trakcie medytujesz. Świetna sprawa !

Autor nawet przygotował program medytacyjny, oto on:

  • rano: Medytacja Spacerowa-świetnie sprawdza się w drodze do szkoły lub pracy
  • w ciągu dnia : Medytacja w Zatrzymaniu 6 razy dziennie
  • wieczorem: Medytacja Siedząca

Pamiętajcie że chodzi o skupienie a nie o pustkę.

Następną porcję medytacyjnego szkolenia umieszczę wkrótce, pozdrawiam 😉 z10574887Q,Medytacja-moze-wzmocnic-uklad-odpornosciowy-i-zdol

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s