pozytywnezmiany

lifestyle, magic, Law of Attraction, happiness

Trzeba reagować !!!!

6 Komentarzy

W tą niedzielę wyszłam ostentacyjnie z mszy w kościele wraz z mamą i jestem z tego dumna ! Starszy wiekiem ksiądz oprócz tego że zamiast podnoszącego na ducha kazania sypał banały typu: na świecie jest dobro i zło i trzeba wybierać dobro ….(odkrywcze, prawda ?), to jeszcze ostro politykował. To jednak jakoś bym jeszcze zniosła i wytrzymała chociaż w 35 stopniowy upał (tyle było w cieniu) to i tak dramat. Ale jak usłyszałam pochwałę dr Chazana to wyszłam. SORRY ALE TO JEST ZBRODNIA TAKIE COŚ POCHWALAĆ.
Jak nie znacie sprawy to już tłumaczę-po chłopsku. Kobieta w ciąży zgłosiła się na badania, które wykazały że jej dziecko ma niewyobrażalne wady genetyczne, w świetle polskiego prawa kobieta miała prawo do aborcji, dr Chazan jednak jako dyrektor szpitala odmówił wykonania zabiegu powołując się na klauzulę sumienia. Mógł a raczej powinien skierować ją do innego lekarza który taki zabieg wykona. Odmówił.

Ale zanim powiecie że to taka zbrodnia to coś wyjaśnię. Słowo wady genetyczne tak niegroźnie brzmi. Wiecie o co chodziło w tym przypadku ?
To jest dziecko, które nie ma połowy głowy – mówił w TVN 24 profesor Romuald Dębski. Ma mózg na wierzchu, ma wiszącą gałkę oczną, ma rozszczep całej twarzy, nie ma mózgu w środku i będzie umierało przez najbliższy miesiąc albo dwa, bo ma zdrowe serce i zdrowe płuca, aż umrze w końcu z powodu jakiegoś zakażenia. A kobieta, która urodziła to dziecko musiała mieć zrobione cięcie cesarskie.Doprowadził do sytuacji, w której dziecko urodziło się z ciężkimi wadami ośrodkowego układu nerwowego, zniekształceniem twarzoczaszki, z przepukliną oponową, rozszczepem twarzy, masywnym wodogłowiem z zanikiem tkanki mózgowej, brakiem nosa, brakiem powiek i wytrzeszczem jednego oka. (cytat z Super Express) 

A kościół takiego „Pana Doktora” pochwala….fajnie prawda ? Tylko zapominają że najpierw jest człowiek a potem zasady….humanitaryzm jakikolwiek. Dlatego trzeba reagować !!! Nawet jeśli trzeba będzie postąpić wbrew  „autorytetom”. Ja się ich nie boję !

DSC_0288

6 thoughts on “Trzeba reagować !!!!

  1. Krótkim wstępem. Trafiłem tu zupełnie przypadkowo, prawdopodobnie zbyt dużo życia tracę przeglądając fejsbuka, ale z racji że lubie blogi lifestylowe postanowiłem stracić go odrobine więcej odpowiadając.
    Na wstępie nie jestem już człowiekiem wierzącym, ale przez wiele lat uczęszczałem do kościoła Św. Jana i biorąc pod uwagę, opcje znajdujące się w Legnicy jest to moim zdaniem najlepszy możliwy wybór dla katolika. Wydaję mi się zatem, że po prostu miałaś pecha i trafiłaś na księdza będącego tam przejazdem, ewentualnie na jakiegoś starego emeryta, który z wiekiem mocno się zradykalizował. Nie zdziwiłbym się zresztą gdyby był to ksiądz uczący mnie w liceum, bo on miał ciągątki do takich poglądów.
    Kościół Katolicki nie jest od osądzania, ale w jego nauce dwubiegunowość jest absolutnie jedynym podejściem do świata. Z punktu widzenia KK( mam nadzieję, że nie obrazisz się żę będę posługiwał się tym skrótem) aborcja każdego typu jest traktowana jako morderstwo, a życie człowieka liczy się od poczęcia i Kościół swojego zdania ze względów spójności nauki nigdy nie zmieni. Jako Katolik masz oczywiście wolną wole i prawo do swojego zdania w tym temacie, ale jednak jest to jedyna rzecz, która mozesz tam usłyszeć czy Ci sie podoba czy nie.
    Z mojego punktu widzenia swiadome uczestnictwo i podporządkowanie się nauce jest jednym z najtrudniejszych wyborów życiowych, gdyż jako osoba prawdziwie kochająca Jezusa, musisz dla niego zrezygnować nie tylko przyjemności, ale również ze swoich poglądów i spróbować postrzegać świat przez kanony Katechizmu KK. Niepodporządkowanie prowadzi niestety do niemożności przystąpienia do spowiedzi i ciągłym życiu w grzechu. Podważanie zwierzchności KK na ziemi powoduje tak naprawde realne duchowe wystąpienie z niego. Zatem jeśli ktokolwiek uważa, że Kościół w danej sprawie się myli już stawia się potwornie blisko marginesu.
    Co absolutnie nie zmienia faktu, że całkowicie się z Toba zgadzam i prawdopodobnie sam bym postąpił podobnie. Nie sądzę jednak, że jest to dla Katolika specjalny powód do dumy, żeby się z tym uzewnetrzniać i psuć reputacje miejscu gdzie byłem zarówno chrzczony jak i przystąpiłem do pierwszej komunii. Bardziej zasługującym na reklame niz cokolwiek innego.

  2. kościół wyznaje pewne twarde zasady, którym jest wierny i od których nie widzi odstępstwa mimo iż zyjemy w czasach postępu i pewne do niedawna trudne do przewidzenia sprawy da się przewidzieć .Akurat w tym tygodniu nie byłem u Jana więc dziwi mnie poruszenie kontrowersyjnego tematu społeczno politycznego na kazaniu bo zwykle tego nie robią. Ja mimo iż jestem osobą wierzącą nie potrafię zgodzić się ze ślepym przestrzeganiem 5 przykazania.

    • Ja jestem osobą wierząca ale alternatywnie jeśli tak mogę to nazwać. Moje poglądy duchowe można streścić do tego co znajduje się w książkach Rozmowy z Bogiem.

Skomentuj

