pozytywnezmiany

lifestyle, magic, Law of Attraction, happiness

Zawód a charakter

Dodaj komentarz

Kiedy wybiera się zawód patrzy się na takie sprawy jak pieniądze i ilość godzin pracy dziennie ale mało kto patrzy na naturalne do tego zawodu predyspozycje i bierze pod uwagę cechy charakteru które mogą przeszkadzać. W tej grupie niestety mnie nie było i dlatego jestem żywym przykładem jak pewne cechy mogą blokować sukces w życiu zawodowym.

Od zawsze miałam w sobie wgrany program pod nazwą „zaprzyjaźniamy się”. Gdy jechałam z mamą na wakacje nad morze już po godzinie miałam przynajmniej trojkę znajomych z którymi się bawiłam. codziennie trójkę, tych samych lub innych dzieci. Gdy podobał mi się jakiś chłopak to zwyczajnie do niego podchodziłam za czasów gimnazjalnych (swoja droga biedni Ci chłopcy bo byłam wtedy wyjątkowo nieciekawym okazem). Złożenie PITa w urzędzie było kolejna okazją by poznawać ludzi, do dziś kłaniam się ludziom tam poznanym i ucinamy sobie pogawędki na ulicy. Taki mam dar. Bezpośredniość. To zaprzyjaźnianie zostało mi do teraz. Lubię ludzi, co ja na to poradzę ?

Myślisz sobie że to fajne ? A fajne. Tylko nie zawsze.

Jak masz pracę gdzie musisz zachować dystans do człowieka, musisz być w miarę poważną i zrównoważoną osobą, gdy musisz kontrolować, sprawdzać, oceniać to już są schody…

Nigdy w życiu nie przeszło mi przez myśl że będę musiała kogoś kontrolować, coś egzekwować i stać na straży ładu i porządku społecznego ! I to jest właśnie coś do czego zmierzam. Nie piszę tego tylko dla młodych ludzi bo nawet 45 latkom zdarza się przekwalifikować. Pomyśl o zawodzie marzeń.

Jeśli chcesz na przykład być chirurgiem a Twoja wytrzymałość na stres ledwo pozwala Ci wytrzymać sprzeczkę ze sprzedawcą w pobliskim warzywniaku to pomyśl co będzie na sali operacyjnej…Padniesz szybciej niż Twój pacjent, mając nawet ogromne umiejętności techniczne.

Jeśli chcesz być piosenkarką i głos masz jak Edyta Górniak a wstydzisz się odezwać jak na sali jest więcej niż 3 osoby to może być problem. Możesz mieć wiele talentów w pewnej dziedzinie i jedna cechę która to zablokuje i kaplica. Jasne, można nad czymś popracować, nawet trzeba ale czasem głową muru nie przebijesz. Pojawi się opór. Swoja pracę będziesz źle wykonywać. Będzie frustracja i łzy , wizyty na dywaniku u przełożonego a kasa która miała być tak wielka będzie naprawdę skromna…Dlatego przy wyborze pracy nie patrz tylko na dolce !

one_billion_dollars2

Skomentuj

