pozytywnezmiany

lifestyle, magic, Law of Attraction, happiness

Czego piłka nożna mnie nauczyła

Dodaj komentarz

Jak grałam w piłkę nożną z synkami mojej Beti, coś przyszło mi do głowy. Przecież mecz piłki reprezentuje życie ! Oto lista co takiego zaobserwowałam:

1. Żeby odnieść sukces trzeba się stale koncentrować na jednym celu-tym najważniejszym. Dla piłkarza jest to piłka, jeśli chcesz by dobrym piłkarzem musisz stale obserwować ruch piłki na boisku.

2. Nie wolno rozproszyć uwagi. Piłkarz nie skupia się na wilgotności murawy, estetyce stadionu, ilości kibiców drużyny przeciwnej. Jeśli te rzeczy są dobrej jakości to pomaga, ale by odnieść sukces trzeba działać pomimo przeciwności. Tak jak w życiu-nie patrz na to ile osób w Ciebie nie wierzy, ile Cię nie wspiera, jakie rzeczy są nie na swoim miejscu. Patrz na piłkę ! Patrz na cel !

3. W życiu jak na meczu, czasem się wygrywa a czasem przegrywa. Nawet te ważne mecze. Istotne jest by się zreflektować dlaczego tak się stało. Ja wczoraj zjadłam parę kawałków ciasta, mimo iż wiem że nie mogę, czułam się z tym potwornie. Ale teraz już wiem czemu uległam: nieco wcześniej dałam się ponieść złym emocjom-a ja niestety zajadam stres, zapakowałam za mało jedzenia na cały dzień i skusiłam się ponieważ byłam głodna jak wilk.

4. Żeby odnieść sukces trzeba trenować. To znów jak w życiu. Jeśli chcesz odnieść sukces w jakiejś dziedzinie to trzeba ćwiczyć i trenować, gdy się chce i gdy się nie chce. Tu jest miejsce na pot, krew i łzy.

5. W piłce i w życiu wiele zależy od motywacji i zaangażowania. Jeśli nie interesuje Cię Twój własny sukces to kogo ma zainteresować ?

6. Jeśli Cię ktoś fauluje to nie ma co brać tego do siebie tylko musisz wrócić do gry i pokazać że się nie poddajesz ! Starcia z ludźmi zawsze były i będą. Faule na meczu też. Nie bierz tego do siebie.

7. Musisz znaleźć swoją idealną pozycję. Masz talent w czymś, ja mam talent w czymś, czasem tylko gramy na zupełnie innej pozycji, niż powinniśmy. Ja na pozycji bramkarz jestem jak ryba w wodzie, ale napastnik ze mnie żaden. Jeśli wybierasz swój zawód pod kątem ile będzie z tego kasy, i nie bierzesz pod uwagę własnych preferencji i upodobań to masz spore szanse na bycie biednym frustratem, bo za pracę bez pasji kokosów nie będzie .

8. Po każdej wygranej musimy świętować sukcesy. Myśl stale o triumfach i wizualizuj następne.

9. Myśl o kibicach a nie przeciwnikach i hejterach. Miej więzi ze swoją drużyną czyli rodziną i przyjaciółmi.

10. Czerp przyjemność z gry. Ciesz się życiem. Tu i teraz. Bądź obecny.

11. Znajdź dobrego i mądrego trenera, wybierz osobę która spełniła swoje marzenia i osiągnęła sukces z Twojej lub podobnej dziedziny. Ucz się od niej. Czytaj o ludziach, którym się udało . Miej dobry wzorzec do naśladowania.

Obrazek

Skomentuj

